Něco málo o druhu jógy

Prana Vashya yoga

Je dynamická série jógových pozic, vhodná pro zdrvé lidi. Zpevňuje a ozdravuje tělo, přináší velkou flexibilitu kloubů a páteře  a skrze zaměření na hluboký pozorný dech ovlivňuje nervový systém a mění automatické koncepty naší mysli.  Skrze tento jedinečný systém můžeme objevit svůj hluboký potenciál.Vhodné pro mírně pokročilé a pokročilé

Jednotlivé tělesné pozice (ásány) jsou drženy po relativně krátkou dobu pěti dechů. Mezi jednotlivými pozicemi se pak plynule přechází, přičemž hlavní důraz je kladen na soulad mezi pohybem a dechem. Plynulost cvičení napomáhá k udržení pozornosti, která je nasměrována „dovnitř“. Od začátku cvičení do jeho konce nám dech slouží jako kotva, která nás drží v přítomném okamžiku. Vzhledem ke své dynamičnosti může být Prana Vashya Yoga, hlavně zpočátku, docela náročným cvičením. Ovšem vynaložená námaha se poměrně rychle vyplatí. Svaly se nejen protahují, ale zároveň i přirozeně posilují, a to především ty svalové skupiny, které jsou pro bezbolestný život potřeba nejvíce. Cvičením lze samozřejmě kompenzovat již existující disbalance vzniklé jako důsledek jednostranného zatěžování organismu (celodenní sezení v kanceláři, sport atd.). Jelikož je cvičení dynamické, je výrazně ovlivňována i kardiovaskulární soustava, dochází ke zvýšenému prokrvení ostatních orgánů a tím pádem i odvodu odpadních látek z organismu. Cvičení je svým charakterem náročnější, vhodné pro zdravé a pohybově založené jedince. Přesto bychom ale při správném cvičení neměli cítit fyzickou únavu, ba právě naopak, cvičení je silně energizující.